-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:11172 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

عادت بدي دارم ; گاهي دروغ مي گويم . البته بدين شكل : لباسي مال خواهرم بود و دوستم پرسيد: از كيست ؟ گفتم : مگر بايد از كسي باشد! او خيال كرد مال من است !

همان طور كه گفته ايد دروغ گويي عادت و كار زشتي است . مسلمّ مي دانيد دروغ گويي يكي ازگناهان كبيره است . مردي از حضرت رسول خدا6پرسيد: چه عملي سبب ورود در آتش جهنم است ؟پيامبر6فرمود: دروغ ; زيرا دروغ سبب فجور فجور سبب كفر و كفر سبب دخول در آتش است .(1)

اميرالمؤمنين 7فرمود: .(2)

روايات فراواني در مورد دروغ وجود دارد و در اين زمينه جزوه اي براي شما ارسال مي كنيم .

اما آن چه در نامهء شما آمده است , يك نوع است , نه دروغ ; گونه اي صحبت كردن است كه مخاطب خيال كند مقصود و جواب شما چيزي است كه پرسيده شده است , در صورتي كه شما دروغ نگفته ايدو او از كيفيت حرف زدن شما اين گونه فهميده است اگر به اين شكل صحبت كنيد, توريه محسوب مي شود واشكال ندارد.

(پـاورقي 1.سيد عبدالحسين دستغيب , گناهان كبيره , ج 1 ص 279

(پـاورقي 2.همان , ص 278

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.